Monday, December 24, 2007

Ceatza pe birou



Visul unei nopti de... seara... de iarna... la vara... o seara... in noapte de vis. Si totul este circular. Este din nou, ca in fiecare an, ajunul Noptii de Ajun a Craciunului. Parca niciodata nu sunt pregatita de Craciun. Stiu ca vine, stiu ca e pe 25 Decembrie, dar parca mereu ma ia prin surprindere :)... E o stare de ceatza.

Balena gri (care ar fi culoarea echilibrului) pe panza alba (claritate, adevar, puritate, libertate) ... de fapt sunt doua balene care zambesc. Cine sunt cele doua balene? Ce inseamna doua balene zambitoare?

Ce cauta in spatele laptopului un pachet gol de tigari, terminat, inchis si aruncat acolo unde sa nu poata fi vazut de ceilalti?... Parca cu toate visele si dorintele mele in el. 20 de tigari fumate... terminate ca visele mele... amintirea lor - fum... deci totusi nu uitate... puse acolo in acel pachet... pe care o sa`l arunc maine sau acum (maine de fapt)... Si cu eul din el cum ramane?...

Sticla de apa plata goala si ea, in stanga mea, cu capacul roz langa... Apa nascuta dintr`o poveste de dragoste, Izvorul Minunilor :) Goala. Unde e dragostea?

Mai sunt... doua brichete. Doua nu una! :) Nicio tigara, dar doua brichete! "Aprinde!". Am tigari in buzunarul gecii... care e pe hol... dar parca mi`e lene sa ma deplasez, iar amanarea sugruma dorinta. Aman iubirea de ceva vreme... "Nu sunt inca pregatita" sau "Tre` mai intai sa`mi pun ordine in viatza" sau... "Cine?...". Si nu am mai cautat, nu am mai lasat sa fiu gasita. Am amanat si parca a trecut. Am visat odata ca fugeam dupa tren, dar mi`a plecat din fatza... iar tu erai pe peron si te uitai la mine. Stiai exact ce vrei. Dar stateai acolo pe peron. Credeam ca esti in tren. Eu alergam dupa tren... Tu stateai pe peron.

Doua brichete ca balenele. Doua mii, langa doua clame de par... Un mouse, un dictionar, o carte de economie si Codul Rutier (pe care l`am citit de cateva ori si nu precizeaza nimic de luneta :) ).

In stanga mea sunt toate lucrurile in afara de pachetul de tigari. Tu unde esti? In pachet, cu visele, sau in stanga cu ceea ce este real? Ce reprezinta toate lucrurile care ma inconjoara? Ce inseamna daca tu azi imi zici o vorba buna, dar maine ma uiti? Alerg dupa o fantoma care de fapt si`a gasit linistea... Ceva imaginar? Sunt intr`un labirint obscur si astept sa vii. Astept sa vii...? E ca o mare tornada formata din trecut - amintiri, amestecat cu prezent si intrebari din viitor. Sunt in spatiu si mi`e teama ca nu mai are cine sa ma ia de mana sa ma duca intr`un loc sigur. Dar parca si aceasta dorinta a fost stearsa... Sa ma iei de mana...? Cum mai e si asta?...

Intr`o noapte... de mijloc... de noapte... de vara... de vis... M`ai luat de mana...? Cred ca eu sunt fantoma pe care o caut, sau eu sunt fantoma si ma caut pe mine, sau caut ceva din fantoma de vara... sau pe tine... sau nu caut nimic si de fapt ar trebui sa caut ceva, dar nu stiu ce.





3 comments:

Anonymous said...

oizta verde , ceata de pe birou, ceata din mintea ta.........asta te face oare sa scrii? Sfatul meu , nu mai scrie, citeste, si te vei salva; nu te supara....incerc doar sa te ajut sa scapi

Anonymous said...

Citesc si...imi face mare placere... totusi si asta ma impulsioneaza mai tare sa scriu :) Nu ma supar. Chiar apreciez grija :) si imi pare rau ca nu stiu cine esti. poate imi vei spune.

Anonymous said...

nu`i spune cine esti !!!!! las`o sa fiarba muhahaha [si oricum nu te`ar asculta nici de`ai fi Dumnezeu]

ba traiti`ar ...ai laptop si eu nu stiam!?!??!?!?!?! _)_ atunci :D :x
hai frate... iar am vrbit la pereti cum mi`e obiceiu` ? ce tot scrii aici...cine incape intr`un pachet de tigari ? nici macar tu care esti asa mica mica...d`apai BALENul ..let it go odata ! ce metafore s`a terminat :D Sandra Brown a Romaniei :D
ce sufera bloggerii astia s`a terminat :D wake up menS :)